Az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény zártkerti szabályozást érintő módosítása
Az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény zártkerti szabályozást érintő módosítása 2015. május 2-án lépett hatályba. A törvény alapján a zártkerti tulajdonos 2016. december 31-ig kérheti az ingatlan-nyilvántartásban zártkertként nyilvántartott ingatlana (a továbbiakban: zártkerti ingatlan) művelési ágának művelés alól kivett területként történő átvezetését.
Az eljárás részletszabályait tartalmazó FM rendelet a kihirdetését követő 31. napon, azaz 2015. november 30-án lép hatályba.
Az új zártkerti szabályozással a nem eredeti céljuknak megfelelően használt zártkerti ingatlanok a mező és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló törvény hatálya alól kikerülve, a tényleges funkciójuknak (pl. lakóingatlan, üdülő) megfelelően vehetnek részt az ingatlanforgalomban. Ennek következtében a zártkerti ingatlanok adásvételének ügyintézési ideje jelentősen lerövidül, a zártkertek könnyebben megszerezhetővé és eladhatóvá válnak.
A zártkerti ingatlan művelés alóli kivonására irányuló eljárás díjmentes, a soron kívüli eljárásért azonban ingatlanonként 10.000,- forint díjat kell fizetni. A zártkerti ingatlan művelési ágának megváltozását a tulajdonos(társak) (vagy a meghatalmazott) kérelme alapján vezeti át az ingatlanügyi hatóság. A kérelmet – amely a http://www.kormany.hu/hu/foldmuvelesugyi-miniszterium/kozigazgatasi-allamtitkarsag/hirek/foldhivatali-formanyomtatvanyok menüpontból, valamint a Földhivatali Portálról (www.foldhivatal.hu) is letölthető – az ingatlan fekvése szerint illetékes járási hivatalnál kell benyújtani.
Egyéb okirat vagy igazolás csatolása az alábbi két kivételen túl nem szükséges:
1. Ha a tulajdonos helyett meghatalmazott jár el, meghatalmazás benyújtása is szükséges.
2. A közös tulajdonban álló zártkerti ingatlan esetén a tulajdonostárs által benyújtott kérelemhez csatolni kell a többi tulajdonostárs hozzájáruló nyilatkozatát, amely nem minősül bejegyzés alapjául szolgáló okiratnak, így nem kell ügyvéd által ellenjegyzett vagy közjegyző által készített okiratba foglalni.
A zártkerti ingatlan művelés alóli kivonására irányuló eljárás nem mentesíti a tulajdonost a zártkerti ingatlanon fennálló építmény ingatlan-nyilvántartási feltüntetéséhez szükséges más hatósági engedélyek beszerzésének kötelezettsége alól.
EGYESÜLETEK, ALAPÍTVÁNYOK FIGYELEM!
Minden civil szervezet számára kötelező az alapító okirat Ptk. szerinti módosítása
A Polgári Törvénykönyv hatályba léptetéséről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény (Ptké.) 11.§ (3) bekezdése alapján a civil szervezetek 2016. március 15. napját követően, csak az új Ptk. rendelkezéseinek megfelelő létesítő okirat alapján és az új Ptk. rendelkezéseinek megfelelően működhetnek.
A civil szervezetek számára előírt létesítő okirat kötelező módosítás végső törvényi határideje 2016. március 15., tehát legkésőbb 2016. március 14. napjáig kell ezzel összefüggésben változás-bejegyzési kérelmet előterjeszteni a bíróságon. A benyújtás hiánya a szervezet megszüntetését vonhatja maga után. Az új Ptk. minden szervezetre, közhasznúra és nem közhasznúra egyaránt vonatkozik!
A létesítő okiratok módosításához nyújtanak segítséget az Országos Bírósági Hivatal által közzétett okirat-sablonok:
http://birosag.hu/allampolgaroknak/civil-szervezetek/okirat-sablonok
MINDENKI FŐZHET PÁLINKÁT
A pálinka magánfőzésre vonatkozó 2015. évi szabályokat az érintettek már bizonyosan ismerik, de nem árt ezeket újból feleleveníteni, és egy-két fogalmat tisztázni, mivel közeleg a bevallás ésbefizetés határideje, valamint 2016. január 1-től új szabályozás várható.
Kik lehetnek magánfőzők : azok a 18. életévüket betöltött gyümölcstermesztő személyek, akik saját tulajdonú gyümölccsel, gyümölcsből származó alapanyaggal és párlat készítésére alkalmas, saját tulajdonú desztillálóberendezéssel rendelkeznek.
Mennyi párlatot lehet előállítani: 50 liter 86 térfogat%-os – vagy 86 liter 50 térfogat%-os a magánfőző lakóhelyén vagy gyümölcsöse helyén használható, legfeljebb 100 liter űrtartalmú pálinka előállítás céljára kialakított desztillálóberendezésen.
Hogy kell a bejelentést megtenni: a magánfőzők a desztillálóberendezés beszerzésétől számított 15 napon kötelesek bejelenteni a lakóhelyük szerinti önkormányzatnál.
Lényeges, hogy a magánfőző igazolni tudja berendezésének származását. Ha nem tudja igazolni, mert elvesztette a számlát, vagy nem is volt számla, mert „barkácsfőző” berendezése van az bírságra számíthat.
Érdemes megjegyezni, hogy VÁM Hatóság már aktivizálta magát ez ügyben. Rossz esetben a bírság összege elérheti a 200.000,- Ft-ot és a berendezés elkobzásával is járhat. Fizetés: a bevallott berendezések után a tárgyévet követő január 15-ig kell 1.000,- Ft szeszadót befizetni az önkormányzat erre kijelölt bevételi számlájára, Böhönye esetén a 67000124-
10005075 számú számlára.
Várható változások 2016. január 1-től: bevezetik a párlat-adójegyet. Évente minimum 5db,
maximum 86 db vásárolható belőle. Egy db ára 700,- Ft lesz és és 1 liter előállítására jogosítja a
magánfőzőt.
A bejelentési kötelezettség az elmúlt évhez képest nem változik.
ÖNKORMÁNYZATI HÍREK
Tisztelettel tájékoztatom Önöket, hogy Önkormányzatunk változatlanul stabil, takarékos, megfontolt gazdálkodást folytat. Az intézményeivel és a társulással együtt számlaegyenlegünkön jelenleg is több mint 120 millió forint áll rendelkezésre.
Böhönye Község Önkormányzata: 89.635. 025 Ft
Közös Hivatal: 1.825.982 Ft
Társulás: 25.778.029 Ft
Óvoda: 1.405.242 Ft
Szociális Központ:: 2.258.067 Ft
A pénzügyi fegyelem betartására a számviteli törvény, az államháztartási törvény és a költségvetési törvény is kötelezi Önkormányzatunkat, Hivatalunkat és minden dolgozóját a helyi rendeleti szabályozás mellett.
A pénzek szigorú felhasználását a képviselő-testület, a pénzügyi bizottság és vezetője, a gazdasági vezető, pénzügyi munkatársak, jegyző úr egyaránt ellenőrzi a külső, kötelező kontrolling mellett. A polgármesternek nincs jogköre, lehetősége senkinek pénzt átutalni, adósságát elengedni.
Pályázataink, projektjeink egy része már elbírálódott.
HIRDETMÉNY
BÖHÖNYE KÖZSÉG HELYI VÁLASZTÁSI BIZOTTSÁGA KITŰZTE
A HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS
POLGÁRMESTER IDŐKÖZI VÁLASZTÁSÁT
A SZAVAZÁS NAPJA:
2015. október 11.
A SZAVAZÁS 6.00 ÓRÁTÓL 19.00 ÓRÁIG TART
Szavazni az illetékes szavazókörben lehet:
szavazókör: Böhönye, Fő u. 2. (Általános Iskola)
szavazókör: Böhönye, Fő u. 47. (Művelődési Ház)
NÉVJEGYZÉK
A magyarországi lakcímmel rendelkező választópolgárok automatikusan felkerülnek a központi névjegyzékbe.
A szavazóköri névjegyzékben szereplő választópolgárok a névjegyzékbe történt felvételükről értesítőt kapnak 2015. augusztus 24-ig.
AJÁNLÁS
A jelölt állításhoz szükséges ajánlások számát a Helyi Választási Iroda Vezetője
2015. augusztus 17-én állapítja meg.
A választójoggal rendelkező választópolgár 2015. szeptember 7-ig ajánlóíven ajánlhat jelöltet.
Egy választópolgár több jelöltet is ajánlhat.
SZAVAZÁS
A szavazáskor ne felejtse el személyazonosságát és lakcímét igazoló okmányait magával vinni, melyek nélkül nem szavazhat.
Szavazáskor legfeljebb (maximum) egy polgármesterjelöltre és legfeljebb (maximum) hat képviselő-jelöltre lehet érvényesen szavazni a szavazólapon tollal, a jelölt neve előtti körbe helyezett két egymást metsző vonallal.
Részletes tájékoztatásért forduljon a polgármesteri hivatalban működő
helyi választási irodához, vagy látogassa meg a www.valasztas.hu weboldalt.
Vezér Ákos
jegyző
Helyi Választási Iroda Vezetője